Komentáře: Fixlování jako norma https://blog.respekt.cz/nevalny/fixlovani-jako-norma/ Otevřený blogovací systém týdeníku Respekt Wed, 23 Aug 2023 07:17:26 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.9.4 Od: pan Přemysl https://blog.respekt.cz/nevalny/fixlovani-jako-norma/#comment-94998300 Fri, 23 Nov 2007 21:35:17 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=46025770#comment-94998300 to nevalný
Vidíte, můžete být jeho učeň. Předtím, než zakázal diskusi pod Vtipní, tak byla otevřená a také se vymezoval proti tomu, že mu děláme binec na „jeho písečku“.

Už zase se vymezujete, tentokrát k diskusnímu systému. Já jsem naopak velký fanoušek: všichni musí mluvit se všemi, spolu, pokud pomineme, že pod každým článekem je samostatná debata.

Uvědomte si, že blogy jsou infotainment. „Řešit témata“ tady lze, ale obávám se, že toho moc nevyřešíte. Obvyklý model je ustavení jakési kavárničky, obyčejně zcela offtopic, ovšem s diskusí živou, vtipnou a často i o něčem.

]]>
Od: nevalný https://blog.respekt.cz/nevalny/fixlovani-jako-norma/#comment-94998210 Fri, 23 Nov 2007 21:05:17 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=46025770#comment-94998210 2Přemysl
Chápu, že to může působit trochu elitářsky. Ale přijde mi fajn, když člověk dokáže ironii vyjádřit v textu, bez berliček. A „nic ve zlém“ radši píšu slovy. V kontextu samejch smajlíků pak ale moje trochu příspěvky vypadaj, jako že je (a sebe) beru děsně vážně, tak jsem to chtěl vysvětlit. Těma offtopic povídačkama jsem chtěl říct, že mi přijde fajn, když se v diskusích řeší otevřené téma a neodbíhá se jinam, ovšem nic „nevyžaduju“ a jsem samozřejmě rád, že na můj text někomu stojí za reakci. Články pana Marka o zdejších diskusích jsem čet a v lecčems mu rozumím. Nevýhoda je, že zdejší systém nabízí jen zakázat nebo povolit lineární anarchii. Každopádně to nevidím tak černě. A díky za popíchnutí, *WINK* smajlík.

]]>
Od: pan Přemysl https://blog.respekt.cz/nevalny/fixlovani-jako-norma/#comment-94998030 Fri, 23 Nov 2007 20:11:54 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=46025770#comment-94998030 to nevalný
Pravda, jsou debaty a debaty. Samozřejmě vám nevnucuji přijetí místních „zásad“, ale když vy se tak pěkně vymezujete, že mi to nedalo. S vašeho tónu (v předchozí debatě) jsem vyrozuměl, že vyžadujete určitý standart. To je ale myslím hluboké nepochopení média. Jako byste si sednul před televizi a strávil večer přepínáním a hudrováním, že pouští samé kraviny.

Jsme tady na internetu, takže dávat najevo elitářství: „rozsypaná diakritika, co má vyjádřit emoci, kterou autor nedokázal zachytit v textu“ působí spíš komicky.

Co se týká vtipnosti, prosím, nastudujte si tento text místního gurua, který zásadně debatu ani neotvírá:
[http://marek.blog.respekt.cz/c/15498/Vtipni.html]

Já obvykle používám ten smajl pro označení ironie, nebo jako výzvu „nic ve zlém“

]]>
Od: nevalný https://blog.respekt.cz/nevalny/fixlovani-jako-norma/#comment-94997630 Fri, 23 Nov 2007 19:28:17 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=46025770#comment-94997630 2Přemysl
Neberte to nijak zle, ale váš příspěvek hezky ilustruje důvod, proč nemám moc v oblibě smajlíky. Tak mám podle vás policajtský (?) přístup, nebo nemám? Chcete mi něco vytknout a bojíte se, že bych to vzal moc vážně, tak to radši shodíte emotikonem? Nedaří se vám text zlehčit jinak než ksichtem ze závorek? Bez smajlíků teď člověk vypadá trochu jako suchar, ale asi to ještě budu zkoušet.

Všim jsem si, že jsem na netu, ale jen proto sem přece captchu přepisovat nebudu. Ale jsem tu novej, nechám si poradit. Třeba je to totiž vtipný.

]]>
Od: pan Přemysl https://blog.respekt.cz/nevalny/fixlovani-jako-norma/#comment-94997400 Fri, 23 Nov 2007 18:38:05 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=46025770#comment-94997400 to nevalny
Pane kolego, vy mate takovy krasne policajtsky pristup.: Pekne zadne off-topic nevhodne komentare, nejlepe zadne a od pristiho prispevku uz jen vecne souhlasne pripominky. 🙂

A smajliky se naucte, jste tady na internetu.

CUCR

]]>
Od: nevalný https://blog.respekt.cz/nevalny/fixlovani-jako-norma/#comment-94996540 Fri, 23 Nov 2007 14:46:50 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=46025770#comment-94996540 2GLUM
No jasně, pokud vaše komentáře pomohou tomu, aby bylo školství nakonec zavadeno, jen dobře. Omlouvat se netřeba. Mám jen dojem, že při mizerném technickém stavu zdejšího diskusního panelu je třeba snažit se vyjadřovat co nejsevřeněji a k věci. Jeden z důvodů, proč rád navštěvuju zdejší blogy, je absence vulgárních a zcela nevěcných komentářů, které zaplavují snad všechny české weby. Tady se dá – i přes ty technické obtíže – skutečně diskutovat (když člověk nemá tu smůlu, že si pod jeho článkem perou domácí prádlo matadoři zdejší blogless komunity, smajlíka si domyslete) a v komentářích se člověk taky něco dozví. No a tohle byl taky offtopic, ovšem u prvního příspěvku snad ještě místo na takové vyjasňování je. Zdravím.

]]>
Od: GLUM https://blog.respekt.cz/nevalny/fixlovani-jako-norma/#comment-94996290 Fri, 23 Nov 2007 13:56:23 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=46025770#comment-94996290 to Camille
Tradici mecenášství u nás určitě máme, co třeba takový Josef Hlávka? Bohužel byla přerušena padesáti lety diktatury a zase bude nějaký rok trvat, než bude plně obnovena. Ale není pravda, že by zde nepůsobili žádní mecenáši a nadace. Víte, co mají společného tak různorodé věci jako je školství, zdravotnictví, železnice…? Stádní invervence a nefunkčnost. Je to náhoda nebo zákonitost?

to author: pokud to tak vnímáte, paxe Vám omlouvám, nechtěl jsem Vám znehodnocovat diskusi, jak už jsem psal, já to vnímám jinak. Ostatně Karthágo nakonec taky zničeno bylo, že? 😀

]]>
Od: nevalný https://blog.respekt.cz/nevalny/fixlovani-jako-norma/#comment-94996040 Fri, 23 Nov 2007 12:20:48 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=46025770#comment-94996040 2GLUM
„Ale rozhodně není placení školného něčím, co by nemělo veskrze dobrý vliv na úroveň školy.“ Zcela souhlasím. A vy musíte souhlasit, že – jak potřetí říkám – jste off topic. Je to takové vaše Ceterum autem censeo (historicky zřejmě nejslavnější offtopic). Úroveň škol prostě není tématem článku, a vzhledem k technické úrovni zdejších diskusí (žádná vlákna, stránkování, o karmě příspěvků nemluvě) je skutečně poměrně nevhodné je zaplavovat offtopic komentáři. Potom totiž v tom smetišti řečí na téma „Co mě ještě napadlo ke školám obecně.“ nelze diskutovat otevřený problém. Pokud otevřete – někde jinde – diskusi na téma školné, předpokládám, že se v názoru shodneme.

2Harda: Ano, slyšel jsem o tom systému, už když jej zaváděli. Ač jsem nebyl v Brně mnohokrát v životě, mám pro MUNI slabost, myslím, že je to velmi dobře rozjetá instituce, od níž bychom se v Praze mohli učit. Ale to jsem teď taky mimo téma. Někdy se k tomu vrátím na blogu.

]]>
Od: Camille https://blog.respekt.cz/nevalny/fixlovani-jako-norma/#comment-94995990 Fri, 23 Nov 2007 12:06:03 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=46025770#comment-94995990 to Glum
Ovšem, o práci při studiu bych mohl vyprávět (ono ani bez školného studium není zadarmo, studentský socialismus na řecký způsob v ČR rozhodně nemáme), ale problém to nevyřeší.

Školy nejsou nafukovací, už teď se potýkají s nedostatečnou kapacitou. Takže ani kdyby školné vybíraly, nemohly by přijmout každého. Jistě víte, že i v zemích, kde školné je, ty nejlepší školy (např. Ivory League) přijímačky dělají. A UK by v českém měřítku právě do této kategorie spadala.

A pokud jde o ty nadace, které máte na mysli (v ČR)? Já vím, že v třeba v USA mají tento systém a funguje to, ale ČR není USA. Nemáme tu tradici mecenášství, ale silného státu. Pokud ten stát oslabíte, bude trvat hodně dlouho než jej nahradí soukromé peníze (pokud vůbec někdy).

Nelze bezmyšlenkovitě přejímat věci jen proto, že v nějaké společnosti fungují. To je jako si nechat transplantovat zdravý a jako hodinky šlapající orgán, jenže od dárce s jinou krevní skupinou.

]]>
Od: GLUM https://blog.respekt.cz/nevalny/fixlovani-jako-norma/#comment-94995950 Fri, 23 Nov 2007 11:50:48 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=46025770#comment-94995950 to Camille
Jasně, že tam taky přiberou i někoho jako těch Vašich min. 5 lidí, aby to neřvalo. Ale já zas znám lidi, kteří tím žili a nedostali se tam ani napoosmé (to je slovo). Což je divné, že? Taky bych za ně dal ruku do ohně. Obecně, jestliže máte x statků (zde v podobě indexu kýžené fakulty), o něž má zájem třeba 5x lidí a oficiálně je fixní cena (zde 0 Kč), je jisté, že se tam bude uplácet.

Šanci zaplatit školné? Jako všude jinde ve světě. Školné je přece stejné pro všechny studenty daného oboru. Práce při studiu není ideál, ale je to realita. Pak jsou zde různé nadace, takže kdo je opravdu nadaný, na tu školu se vždy dostane.

]]>